Mistrz Aldo Di Gennaro

Aldo di Gennaro to kolejny z włoskich artystów komiksowych który koncentrował się bardziej na tworzeniu ilustracji niż dzieł stricte komiksowych. Opublikował zaledwie kilka opowieści w prasie komiksowej a popularność zdobył tworząc okładki i ilustracje dla prasy i wydawców komiksowych, między innymi dla Sergio Bonelli Editore.gennaro maestro1 Szkoda że nie zilustrował więcej komiksów bo jego rysunki to główny atut opowieści Il Maestro (Mistrz), odcinkowej serii przygodowo- fantastyczno- kryminalnej wznowionej niedawno w zbiorczej edycji a oryginalnie opublikowanej w odcinkach w piśmie dla dzieci Il Corriere dei Ragazzi.

Il Maestro Aldo di Gennaro i Mino Milaniego to komiks w tradycji opowieści przygodowej w odcinkach. Główny bohater to postać tajemnicza i obdarzona mocami które wykraczają poza normalne ludzkie możliwości. Pomagają mu one w rozwiązywaniu zagadek kryminalnych w nowelkach opartych na różnych konwencjach, od czystego kryminału aż po opowieści niesamowite czy horrory. Milani to profesjonalny scenarzysta, historie przez niego napisane to porządna robota ale nie można się w tym komiksie spodziewać zbyt wiele scenariuszowo. Opowieść nie jest zbyt oryginalna, choć nowelki są dynamiczne i dobrze skonstruowane. gennaro maestro07Akcja komiksu nominalnie dzieje się w USA gdzie Mistrz, wraz z pomagającą mu policjantką Veldą Morris rozwiązują zagadki kryminalne. Niemal od razu jednak akcja cyklu przenosi się w bardziej egzotyczne scenerie, do Europy ale też na Bliski Wschód czy do Afryki. Te zmiany pozwalają rysownikowi pokazać swój kunszt.

Aldo Di Gennaro pokazuje w Mistrzu cały wachlarz dopracowanych do perfekcji technik narracyjnych i ilustracyjnych. Kontrasty czerni i bieli, redukcja tła w kadrach przechodząca płynnie w pełne detali kadry przedstawiające egzotyczne lokacje nowelek serii to chleb powszedni rysownika. Aż trudno uwierzyć że komiksy narysowane przez Di Gennaro można policzyć na palcach jednej ręki. Przynajmniej niektóre z nowelek ze zbiorku zostały opublikowane oryginalnie w kolorze, ale reedycja Nona Arte Fumetti została opublikowana w czerni i bieli oraz, w przypadku kilku odcinków, w skali szarości. Oryginalne kolory były stonowane ale czarno biała edycja pozwala lepiej docenić kreskę rysownika która jest nie ma co się oszukiwać, głównym atutem komiksu. Mino Milani po raz kolejny zaprezentował się jako sprawny ale pozbawiony iskry bożej scenarzysta.gennaro color Główny bohater jest zbyt doskonały co poważnie ogranicza możliwości scenarzysty w tworzeniu ekscytującej historii. Mistrz to całkiem przyjemna lektura na jeden raz ale wracać do niej można jedynie dla rysunków Di Gennaro.

Przykład kolorowych ilustracji autorstwa Aldo Di Gennaro

Mino Milani, Aldo Di Gennaro  Il Maestro, NonaArte Fumetto 2017

gennaro maestro

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s